• سه شنبه ٧ شهريور ١٤٠٢-١٢:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٣٦
اقراریان:10-174

امیدواریم بتوانیم صدای شهروندان در صحن شورا باشیم

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، درخصوص بازدید از محله یاخچی آباد واقع در منطقه 16، به بیان مشکلات این محله پرداخت و گفت: امیدواریم بتوانیم صدای شهروندان تهران در صحن شورا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، در خصوص وضعیت رعایت حجاب و عفاف در اماکن مربوط به شهرداری متذکر شد: نامه‌ای خطاب به شهردار تهران آماده کردیم که در آن به وظایف قانونی که شهردار تهران در موضوع قوانین مربوط به حوزه عفاف و حجاب بر عهده دارد؛ اشاره شده است و در اولین فرصت ارسال خواهد شد. امیدواریم پاسخ اقدامات صورت گرفته، به دست ما برسد و در گام بعدی در صورت نیاز، مشروح آن را در اختیار رسانه‌ها نیز قرار خواهیم داد.
اقراریان در ادامه با اشاره به بازدید هفتگی از مناطق و محلات اظهار داشت: در جریان بازدیدهای روزهای یکشنبه‌ از مناطق و محلات شهر، این هفته در منطقه ۱۶ و در محله یاخچی آباد حاضر شده و از نزدیک و به صورت میدانی مشکلات آن‌ها را شنیدیم. با توجه به اینکه طی دو سال اخیر، شهرداران مناطق هم در این جلسات حضور داشته اند و علیرغم اطلاع رسانی قبلی، شهردار این منطقخ حضور نداشت. لذا این ضرورت پیش آمد که مشکلات را از تریبون شورا خطاب به شهردار تهران بیان کنیم تا با پیگیری این مسائل و مشکلات، شاهد ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم در مناطق جنوبی شهر تهران باشیم. 
اقراریان با تأکید بر اینکه اختلاف نظر فاحشی میان سطح زندگی و خدمت رسانی در مناطق جنوبی شهر تهران و مناطق شمالی وجود دارد؛ تصریح کرد: مشکلاتی که مردم طی این بازدید مطرح کردند؛ شامل مواردی چون حضور گسترده معتادان متجاهر و فروشندگان موادمخدر و نیز متکدیان بود که ما در حال پیگیری آن از شهرداری تهران هستیم. 
وی ادامه داد: درخواست ایستگاه مترو از خواسته‌های ساکنان محله یاخچی آباد بود. به رغم اینکه خطوط مترو از آن محله عبور می‌کند؛ این محله فاقد ایستگاه متروست. مسئله‌ای که ما در مراجعات خود در تمام مناطق با آن مواجه هستیم. به نظر می‌رسد باید در بازنگری ها، نسبت به این دغدغه شهروندان محله یاخچی آباد توجه شود. 
پایانه اتوبوسرانی، از مسائل دیگری بود که رئیس کمیته نظارت شورای شهر طی بازدید خود از محله یاخچی آباد به آن اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که از ادوار گذشته در محله یاخچی آباد با آن مواجه بوده ایم؛ پایانه اتوبوسرانی در این محله است. همانطور که ذکر شد؛ در ادوار گذشته به عنوان یکی از ساکنان این محله از شهرداری درخواست کردیم پایانه از آن محله منتقل شود؛ اما متأسفانه هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفت. 
وی افزود: این مسئله در حال حاضر تبدیل به یک چالش برای شهروندان شده است. بار دیگر به عنوان درخواست مردمی این را مورد را نیز به اطلاع شهردار می‌رسانیم. اتوبوسرانی به ویژه در خطوط یاخچی آباد، وصال و مترو علی آباد وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر کمبود امکانات، اتوبوس‌ها به شدت فرسوده هستند. سال جدید با نگاهی که شورا در این باره داشته ۴۵ درصد از بودجه را به حمل و نقل اختصاص دادیم و امیدواریم که موضوع نوسازی ناوگان مورد توجه قرار گیرد. مسئله این است که در صورت نوسازی ناوگان، باید توجه به مناطق جنوبی شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهیم و چنین نشود که دوباره اتوبوس‌های نو به مناطق ۱، ۲ و ۳ اختصاص یابد و اتوبوس‌های فرسوده به مناطق جنوبی شهر تهران منتقل شود. لذا لازم است در توزیع امکانات به فاصله مناطق شمال و جنوب نیز توجه شود.
اقراریان ادامه داد: عدم روشنایی معابر و خیابان‌ها نیز از موارد مورد اعتراض و گله‌مندی ساکنین بود و موضوع پارکینگ هم به عنوان مسئله و دغدغه عمومی، مطرح بود. مورد دیگر، موضوع دستفروشان بود که در این باره نیز تذکراتی داده و موضوع پیگیری شده است و منتظر پاسخ هستیم. مورد بعدی، مربوط به خدمات شهری و نظافت است که این مورد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. جابجایی مکرر شهرداران منطقه نیز از مسائلی بود که مورد اعتراض مردم این محله واقع شده است. امیدواریم بتوانیم در صحن شورا صدای مردم خود باشیم. 
 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در پاسخ به تذکر رئیس کمیته نظارت و مسائل مطرح شده، توضیح داد: پایانه‌های اتوبوس در هر نقطه از شهر، همواره محل اعتراض و گلایه‌های همسایگان بوده است که البته شهروندان در این مورد حق دارند. اتوبوس‌ها علاوه بر آلودگی‌های صوتی، منجر به تشدید آلودگی هوا در محله‌های مجاور می‌شوند و شرکت واحد باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشد ما هم باید در این زمینه آن‌ها را یاری دهیم.
چمران ادامه داد: در خصوص مسئله روشنایی شهر نیز خوشبختانه شهرداری تهران، قراردادی با وزارت نیرو منعقد کرده مبنی بر اینکه کلیه لامپ‌های شهر را تبدیل به ال ای دی کند. این امر نه تنها باعث کاهش مصرف برق می‌شود بلکه در افزایش نور نیز بسیار مؤثر است. تقریباً در همه جای شهر تهران با مشکل خاموشی مواجه هستیم که این مسئله باید هرچه زودتر حل شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: